poniedziałek, 10 czerwca 2013

Sałatka nicejska. Ze świeżym tuńczykiem i jajkiem.



Lekka, zdrowa sałatka z filetem z tuńczyka. 
Na ciepłe dni, kiedy ostatnią rzeczą jaka nam się marzy, jest stanie przy kuchni.
Z jajkiem, jak z małym słońcem na talerzu. 
Do tej sałatki trzeba się uśmiechnąć.... :)

Równie dobrze można na sałacie położyć inną rybę. 
Różowego łososia albo kawał halibuta. 
Tez będzie pyszne. 


*     *     *


D y g r e s j a  mała.

Lubię robić sałatki. I sałatki lubią m n i e. Nie mogą się n i e udać. 
Nie ma nic, co mogę schrzanić. 
W przeciwieństwie do ciast, które notorycznie ostatnimi czasy mi się n i e udają. 
Chyba się na mnie denerwują i mszczą okrutnie... 
Za pośpiech, za nerwowe odmierzanie masła zanim zjedzą je koty... 
Za dolewanie mleka 'w powietrzu'...
Za małe różowe łapki grzebiące w cukrze i mące...
Za...

Może uspokoją się jak urosną...? (nadzieja matką głupich... )
Konkludując, ciast u mnie niet. 
Kilka prób, podjętych w przypływie weny twórczej skończyło się co najmniej źle...

Kocham moje koty :)

*     *     *


Dobrej nocy Wam życzę! 






Sałatka nicejska ze stekiem z tuńczyka
/porcja dla dwóch osób. Inspiracja – ten przepis/


2 niewielkie filety z tuńczyka / u mnie po 150g /
2 garście rukoli / lub innej sałaty /
1 mała cebula, pokrojona w piórka
2 jajka, ugotowane na półtwardo
6 filecików anchois
garść oliwek / zielone lub/i czarne /
1 łyżka kaparów, odsączonych


Na dressing:

1 łyżka octu balsamicznego
2 łyżki soku z cytryny
1 ząbek czosnku, drobno posiekany
4 łyżki oliwy z oliwek
½ łyżeczka musztardy
sól morska i świeżo mielony pieprz
garść posiekanego szczypiorku



Przygotowujemy dressing – w miseczce łączymy wszystkie składniki, doprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem.

Tuńczyka delikatnie nacieramy solą, grillujemy na dobrze rozgrzanej patelni grillowej (można na odrobinie oliwy z oliwek ) przez ok. 1,5 – 2 minuty z każdej strony – mięso powinno być miękkie i wilgotne w środku, w żadnym razie nie przesuszone!

Na talerzach rozkładamy rukolę, po 3 fileciki anchois, cebulkę, posypujemy całość oliwkami i kaparami. Na samej górze układamy tuńczyka i ugotowane na półtwardo jajko przekrojone na pół ( żółtko powinno być lekko płynne ).

Podajemy polane sosem i opcjonalnie, posypane świeżym pieprzem.



Smacznego!







6 komentarzy:

  1. Idealna! I jeszcze to jajko na miekko... Az mi zaburczalo w brzuchu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sie usmiecham :) Piekna jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka pyszna! Super sałateczka. Idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękne! Super wygląda!
    Blog ląduje u mnie w obserwowanych :)

    Zapraszam do siebie
    gotujebochce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!