poniedziałek, 16 maja 2016

Jaglane kulki z suszonymi morelami (Millet balls with dried apricots)








Kochani, fajna propozycja dla wszystkich miłośników kaszy jaglanej :) 
Kuleczki mają wszystko, czego potrzeba nam po treningu, a robi się je prosto i przyjemnie. 
Polecam! 



Jaglane kulki z suszonymi morelami 
(inspiracja z tego bloga - klik

200 g kaszy jaglanej (2 woreczki) 
100 g suszonych moreli 
60 g odżywki białkowej (u mnie waniliowa) 
40 g mielonego siemienia lnianego 
mąka kokosowa, do obtoczenia kulek 


Kaszę jaglaną gotujemy do miękkości. 
Morele drobno kroimy, dodajemy do garnuszka z gorąca jeszcze kaszą, mieszamy, odstawiamy do wystudzenia. 
Dodajemy odzywkę białkową i siemię lniane *, starannie mieszamy całość - najlepiej dokładnie ugnieść masę dłońmi. 
( * o właściwościach siemienia lnianego, możecie poczytać sobie tutaj - klik

Formujemy kulki, każdą obtaczamy w mące kokosowej. 
Przechowujemy w lodówce, w zamkniętym pojemniku. 

Smacznego! 





•                •               • 


Millet balls with dried apricots
(Inspiration from this blog - click)

200 g millet (2 bags)
100 g of dried apricots
60 g protein powder (I have used vanillia)
40 g of ground flaxseed
coconut flour, to toss the balls


Cook millet until soft.
Cut the apricots finely, add it to the pot with a still warm millet, leave it to cool.
Add the protein and flaxseed, thoroughly mix - most preferably with your hands hands.

Form a middlesize balls, toss each one in coconut flour
Store in the refrigerator in a sealed container.

Enjoy! 


23 komentarze:

  1. Pyszne i przede wszystkim zdrowe ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo smacznie to wygląda :) może spróbuję w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super! nie ma problemów z lepieniem? nie rozpadają się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marlenko, zupełnie nie ma takiego problemu - lepią się bardzo mocno, trzeba zwilżyć dłonie żeby ładnie uformować kuleczki :) I super trzymają kształt! :) Polecam!

      Usuń
  5. Jestem laikiem jeżeli chodzi o odżywkę białkową, stąd moje pytanie - gdzie najlepiej takową można zakupić? Jestem na diecie bezmlecznej, z mięs też mam ograniczenia i myślę że by mi się przydała taka odżywka.
    Kuleczki świetne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuza, odżywkę (tj białko serwatkowe) kupisz w każdym sklepie z odżywkami i suplementami(na pewno masz taki w centrum miasta, w najbliższej galerii handlowej lub przy siłowni) dla sportowców, albo w internecie - wybór jest naprawdę ogromny!
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  6. Przygotowywałam jaglane kuleczki z migdałem w środku i były pyszne, muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kulki fajnie wyglądają, robiłam je 2 dni temu, wyszły pyszne. Polecam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Długo szukałem inspiracji na dzisiejszy podwieczorek, ale już znalazłem. Mama nadzieję, że wyjdą mi równie świetnie i narzeczona będzie zadowolona :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi wyszły takie bez smaku :( Dodałam odżywki pistacjowej. Czy można jakoś zmodyfikować przepis, żeby wyszły bardziej wyraziste? Nie wiem z czego wynika ten brak smaku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia, te kulki nie zaliczają się do typowych słodkich deserów :( Są raczej faktycznie dość delikatne w smaku. Możesz dodać zdrowego słodziwa np. ksylitolu czy erytrytolu - będą słodsze i tym samym bardziej wyraziste :)

      Usuń
  10. Wyglądają bardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie też zachęcająco wyglądają:) Pozdrawiam cieplutko w te chłodne dni;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Długo szukałem inspiracji na dzisiejszy podwieczorek, ale już znalazłem. Mama nadzieję, że wyjdą mi równie świetnie i narzeczona będzie zadowolona :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. hejka musze sobie takie zrobic u siebie

    OdpowiedzUsuń
  14. super tutaj bede odwiedzał częsciej !

    OdpowiedzUsuń
  15. you can check here Dolabuy Fendi pop over to these guys Check This Out navigate to this site use this link

    OdpowiedzUsuń
  16. โปรโมชั่น pg slot มากมาย เล่นง่ายจ่ายจริง แตกจริง ต้อง pg slot เท่านั้น! เล่นสล็อต พีจีสล็อต เว็บไซต์ตรงผู้ให้บริการเกมสล็อตออนไลน์ชั้นหนึ่ง ทกลอง เล่น ฟรี พร้อมโบนัส

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!