piątek, 31 stycznia 2014

Gruszki zapiekana z niebieskim serem.




Mróz zelżał… i mnie jakoś lżej i lepiej. 
W samochodzie rozmroził (!) - tak tak, zamarzł… - mi się dziś spryskiwacz, znów widzę coś przez przednią szybę… ;) Coś fantastycznego! 
Znów patrzę przez siebie, nie tylko pod nogi, byle szybciej, byle szybciej do domu i do ciepła.

Koty siedzą we (wreszcie) otwartym na oścież oknie - i też są happy :)

Dziś ponadczasowe dla mnie połączenie smaków - gruszka i niebieski ser, tak jak w tej sałatce. 
Ja użyłam gorgonzoli, ale jakiego nie dodacie, będzie dobrze. 
Na wierzchu kleks z ricotty, która poniewierała mi się po lodówce. Pasuje super, polecam. 
Całość posypana pokruszonymi pistacjami.






Gruszki zapiekane z niebieskim serem.
/porcja dla dwóch - czterech osób/

2 duże gruszki
kawałek niebieskiego sera pleśniowego np gorgonzola
4 łyżki ricotty
garść pistacji, obranych, pokruszonych
1 łyżka masła klarowanego


Gruszki przekrawamy na pół, wydrążamy gniazda nasienne, obieramy. 

Na patelni rozgrzewamy masło, smażymy gruszki na wolnym ogniu z obu stron, aż delikatnie się przyrumienią ( możecie użyć też patelni grillowej, wpadłam na to już po zrobieniu dania… Uzyskamy wtedy ładne, złotobrązowe paski na powierzchni owocu :) )

Piekarnik nagrzewamy do 160 st. C.

Gruszki przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, polewamy pozostałym z patelni masłem. Do każdej gruszki wkładamy kawałek niebieskiego sera, pieczemy ok 10 min.

Po wyciągnięciu przekładamy na talerz, nakładamy po łyżce ricotty, posypujemy pistacjami. 



Smacznego!




4 komentarze:

  1. świetne połączenie, ostatnio jadłam takie gruszki i bardzo mi smakowało:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to połączenie. Jedno z lepszych, jeśli chodzi o słodko-słone eksperymenty. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne połączenie smaków i przepiękne zdjęcia. Lubię do Ciebie zaglądać Nat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tutaj:)
    Będę częściej zaglądać!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!