środa, 23 kwietnia 2014

Bakłażany z pomidorami, z jajkiem w koszulce.



Przeglądając przy porannej kawie książkę Sophie Dahl, od razu wiedziałam że zrobię to danie. 
Moje smaki! B a k ł a ż a n y z pomidorami, rzecz prosta i dobrze mi znana, ale nigdy nie jadłam ich w jajecznym towarzystwie, nigdy też, tak przyprawionych. 
A że z Izraela przytargałam słoiczek tahiny, do wykorzystania jak znalazł. 
Wędzona papryka to natomiast moje najświeższe odkrycie, jest niesamowita w smaku! Warto kupić, myślę ze wystarczy na długo, a jej aromatu i zapachu nie zastąpimy niczym innym. 

Bakłażany - pyszne. 
Polecam z całego serca :) 


*          *          *



Bakłażany z pomidorami z jajkiem w koszulce. 
/przepis z książki „Sophie Dahl na każdą porę roku”/



1 duży bakłażan (lub dwa mniejsze)
1/2 puszka pomidorów (ok. 200 g)
2 łyżki oliwy
sól i świeżo mielony pieprz, do smaku
1 łyżeczka tahini (pasty sezamowej)
1/2 łyżeczki wędzonej papryki (*można zastąpić zwykłą papryką)
garść liści bazylii, do posypania
4 jajka



Bakłażana kroimy w kostkę, solimy. 
Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy bakłażana. Smażymy na małym ogniu przez ok 10 - 15 min, bakłażan musi być naprawdę miękki! 

Do miękkich już bakłażanów dodajemy pomidory, doprawiamy wędzoną papryką i tahini, solą i pieprzem wedle uznania. 

Jajka gotujemy w koszulkach (wbijamy jajko do gotującej się wody z łyżką octu, gotujemy ok 2 minut). 
Gotowe jajka wyciągamy łyżką cedzakową na papierowy ręcznik. 
Delikatnie układamy jajka na bakłażanach. 

Podajemy od razu, posypane świeżą bazylią. 



Smacznego!






2 komentarze:

  1. Ależ pysznie się prezentuje! Fajne połaczenie. Pozdrówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, tylko o tej porze roku to w Polsce sadzimy bakłażany, a nie zbieramy :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!