sobota, 1 października 2016

Sałatka z bobem, rzodkiewką, komosą ryżową i kurczakiem (Salad with broad beans, radish, quinoa and chicken)




Ostatnio uświadomiłam sobie, że gdy siadam coś tu napisać, to oprócz treści oczywistej (tj. przepisu), najczęściej truję Wam dupy moimi rozważaniami i rozkminami na temat... pogody :D 
ha, trochę mnie to odkrycie rozbawiło, bo toż to prawie jak angielskie stereotypowe small talk, no nie? 
No n i e (!!). 
Nie dla mnie.
I sobie pomyślałam, że coś w tym jest, że piszę o tym co w jakiś sposób dla mnie ważne. Co siedzi mi w głowie, i jest tuż tuż. Że 'samo idzie' jak tylko położę dłonie na klawiaturze, rozumiecie o czym mówię? 
I w konsekwencji, uświadomiłam sobie, jak ważny to dla mnie temat. 
Jak dobrze mi na słońcu i w cieple. 
Jak bardzo chce mi się płakać, kiedy leje i wieje i  t r z e b a  wyjść z domu. 
Jak bardzo mi przykro, gdy dni staja się coraz krótsze. 
Jak bardzo kocham długie, letnie, ciepłe wieczory. 

No tak. No.... 
Mój P. zawsze się śmieje, że jestem prosta :) Słońce = szczęście. 
Tylko tyle. 

ps. Ostatnio, tego lata, odkryłam tez z całą wyrazistością tej myśli, że dobre l o d y  - to też s z c z ę ś c i e :))) Potrafię zjeść kubeł (naprawdę kubeł), wliczyć sobie w makro, a pod koniec dnia wszystko się zgadza. Mistrz! ;) 

I na koniec wywodu - l e t n i a sałatka. Sorry że tak późno, ja wiem, że sezon na bób już hen hen, ale wrzucam, bo inaczej przepadnie w czeluściach dysków zewnętrznych. 
Sałatkę zrobiłam dla 'Mody na Zdrowie' nr sierpniowy 'Lato na talerzu'. 
Enjoy! ;-) 




•               •               • 




Sałatka z bobem, rzodkiewką, komosą ryżową i kurczakiem
(porcja dla dwóch - trzech osób) 


250 g świeżego bobu
100 g suchej komosy ryżowej 
5 rzodkiewek
2 cebule dymki, razem ze szczypiorem
1 łyżka czarnego (lub jasnego) sezamu
2 piersi z kurczaka 
1 łyżeczka masła klarowanego 
2 łyżki oliwy z oliwek
sól i świeżo mielony pieprz, do smaku 
(opcjonalnie) ulubiona przyprawa do kurczaka


Bób gotujemy w dużej ilości osolonej wody, odcedzamy, przelewamy zimną wodą i obieramy z łupinek. 
Komosę gotujemy do miękkości (ok 10 min). 
Rzodkiewki kroimy w cienkie plasterki, siekamy cienko zieloną część dymki. 
Kurczaka doprawiamy solą, pieprzem, ewentualnie ulubioną przyprawą, smażymy na maśle klarowanym. 

W dużej misce łączymy wszystkie składniki sałatki, rozkładamy na półmisek. Całość skrapiamy oliwą z oliwek i posypujemy sezamem. 


Smacznego! 







Salad with broad beans, radish, quinoa and chicken
(Portion for two - three people)


250 g fresh (or frozen) broad beans
100 g dry quinoa
5 radishes
2 spring onions, along with chives
1 tablespoon black (or regular) sesame seeds
2 chicken breasts
1 teaspoon of clarified butter
2 tablespoons olive oil
salt and freshly ground pepper, to taste
(optional) favorite seasoning for chicken

Cook the bean in plenty of salted water, drain off and peel the husks.
Cook quinoa until soft (about 10 minutes).
Radishes cut into thin slices, finely chopp green part of the onions.
Season the chicken with salt, pepper, or favorite seasoning, fry in clarified butter.

In a large bowl, combine all salad ingredients, spread it on a platter. Sprinkle with olive oil and sesame seeds.

Enjoy!

6 komentarzy:

  1. Komosa z bobem - ciekawe połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny przepis - będzie na weekendowy obiad. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybyś jeszcze dołączyła filmik, bo nie wyszło mi niestety tak dobrze :]

    Tanie noclegi

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie takiego przepisu szukałam. Wspaniałe danie po prostu bomba pysznego smaku i witamin. Agencja Statystów Infernal

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie. Sam sporo ostatnio eksperymentuje. Początkowo sporo mnie to kosztowało ale odkąd korzystam z opcji dostępnej tutaj: https://mojagazetka.com/gazetka-promocyjna-biedronka.html jest sporo taniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bób to świetny wybór i mnóstwo naturalnego białka :) Jak dla mnie sałatka bez kurczaka byłaby równie smaczna i pożywna pod względem odżywczym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!