wtorek, 10 grudnia 2013

Czarny makaron z krewetkami.



Zobaczyłam na sklepowych półkach czarny makaron - i przepadłam :)
W mojej głowie danie zwizualizowało się błyskawicznie.
Czarny, c z a r n y makaron, delikatny róż krewetek, czerwone paseczki chilli. 

Piękna, naprawdę idealna kompozycja. I smaków i kolorów. 
Polecam, jako ciekawa odmiana na stole :)





Czarny makaron z krewetkami.
/duża porcja dla dwóch osób/

250 g makaronu barwionego atramentem kałamarnic
ok 200 g krewetek tygrysich
oliwa z oliwek
pęczek świeżej pietruszki
5 ząbków czosnku, pokrojonego w plasterki
1/2 czerwonej chilli, pokrojonej w plasterki


Na patelni rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy czosnek, smażymy na wolnym ogniu, aż zmięknie. 
Zwiększamy ognień, na patelnię wykładamy krewetki, doprawiamy solą i pieprzem, smażymy po 1,5 - 2 min z każdej strony. Dodajemy chilli i zieloną pietruszkę, smażymy jeszcze chwilkę. 

Makaron gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

Ugotowany makaron wykładamy na patelnię z krewetkami, dokładnie mieszamy, tak aby w całości pokrył się oliwą. 
Podajemy gorące, posypane odrobiną pietruszki. 

Smacznego!



8 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł, nie jadłam nigdy czarnego makaronu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie mozna dostac makaron barwiony ?
    Nigdy nie widzialem go ... moze nie zwrocilem uwagi...
    Bardzo ladnie to danie wyglada... nie moge sie doczekac az to zrobie ..:)
    Dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na przykład w Makro. Jest też czerwony - pikantny z chili.

      Usuń
  3. Ja tez przepadlam - piekne zdjecia! Czarny makaron, czarne risotto... Mam jakas slabosc do mroku na talerzu ;)
    A te delikatne rozowe krewetki tak pieknie z nim kontrastuja <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam tylko napisać, że zrobiłam Twoje naleśniki ze szpinakiem, szynką parmeńską i fetą. Były naprawdę przepyszne! Automatycznie trafiły na moją listę ulubionych obiadowych przepisów. Dziękuję. :) Będę dalej testować Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! :))) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  5. Wygląda obłędnie...seksownie...wiem że może to dziwnie brzmi ale tak jest:) rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  6. Makaron z krewetkami jest obłędny, dawno nie jadłam tak pysznego i prostego w przygotowaniu dania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!