środa, 22 czerwca 2011

Chrupiący bekon, kapary i suszone pomidory. Pikantne spaghetti.





Ta propozycja na spaghetti jest naprawdę błyskawiczna.

 Nie zapomnijcie zacząć od nastawienia wody na makaron, całe danie można wtedy przygotować w dosłownie 20 min.
Jeśli lubicie bardzo ostre potrawy, można zwiększyć troszkę ilość pepperoncino.

Bardzo polecam :)



Spaghetti z bekonem i kaparami
/ na dwie, spore porcje /

2 opakowania cienko krojonego bekonu *
4 łyżki kaparów
2 – 3 łyżeczki suszonej bazylii
ok. 4 łyżki sosu sojowego
¼ łyżeczki pepperoncino, lub 1 mała suszona papryczka chilli
6 suszonych pomidorów / dałam ze słoiczka, w zalewie /, pokrojone w paseczki
3 – 4 ząbki czosnku, posiekane
drobno starty parmezan do posypania
kilka listków świeżej bazylii / opcjonalnie /

ok. 200 – 250 gr. Makaronu spaghetti

* Ponieważ bekon i kapary, a także sos sojowy są słone, dania  n i e  trzeba już solić. A przynajmniej bardzo uważajcie z soleniem.. :)

Makaron ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Plasterki bekonu ułożyć na suchej, dość dużej patelni / nie ma potrzeby dodawać oleju – bekon będzie się wytapiał /. Po ok. minucie dodać posiekany czosnek, pepperoncino, suszoną bazylię. Smażyć aż bekon będzie przyrumieniony.

Na patelnię wrzucić ugotowane spaghetti, dodać sos sojowy i dokładnie wymieszać. Tutaj możecie zwiększyć ogień i ‘podsmażyć’ jeszcze makaron przez 2 – 3 minuty /aż odparuje z niego cała woda/.

Na końcu dodać kapary.
Podawać posypane parmezanem, suszonymi pomidorami i świeżą bazylią.


Smacznego!


/ps. zapomniałam posypać bazylią... /


24 komentarze:

  1. Jak polecasz to ja poproszę... Jutro na obiadek...:)Bo takie kaparowe smaki chodzą za mną od dawna...
    Dobrych snów nat.!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne. Uwielbiam takie szybkie przepisy na makaron.

    OdpowiedzUsuń
  3. i te fotografie...
    od samego oglądania kiszki grają marsza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno robiłam podobne, bekon nadaje charakteru tej potrawie, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne dla mnie - uwielbiam takie smaki! I jeszcze te piekne zdjecia... Az zglodnialam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham ostre potrawy.. a połączenie pomidorów suszonych z bekonem i parmezanem - dla mnie idealne :]

    OdpowiedzUsuń
  7. błyskawiczne i do tego bardzo smakowite;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomimo, że nie jadam mięsa, to spaghetti bardzo mnie przekonuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. proste, smaczne i niezwykle apetyczne. takie dania sa najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Te zdjęcia wyglądają genialnie i jako wielcy fani makaronów wszelkich zapisujemy przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham wszystko co ma w sobie suszone pomidory, więc na pewno wypróbuje!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda wspaniale!!! gdybym nie jadł obiadu zaraz bym chyba weszła w monitor :)

    OdpowiedzUsuń
  13. och, ale zjadłabym takie spaghetti w wersji de lux :D

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowny skład tego spaghetti! makaron z taką kompozycją smaków marzy mi się teraz:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. ja jestem zwolenniczką bardziej łągodnych smaków, jednak od czasu do czasu lubie takie ostre pysznosci :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne zdjęcia. a danie - zdecydowanie moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo apetyczne danie. Chętnie bym zjadła, bo na pewno jest wyraziste w smaku, czyli takie jakie lubię

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne i bardzo apetyczne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Smacznie i szybko. To lubię! A spaghetti uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super danie!!! Bardzo lubię spaghetti..Twoje danie wygląda wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wyglada cudownie. uwielbiam makarony a ta wersja bardzo mnie zaintrygowala. pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie przepis do wypróbowania:) Uwielbiam makarony:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!