niedziela, 24 kwietnia 2011

A może ż u r e k? A może w chlebie? Z jajkami. Przepiórczymi.




Jest Wielkanoc – musi być żurek!
Mój pierwszy żurek.
Niestety zakwas kupiłam w sklepie – następnym razem się poprawię i zrobię swój :)
Kupny zakwas wynagrodził za to sposób podania – okrągły, pełnoziarnisty chlebek z grubą skórką i kminkiem zrobił swoje.
Polecam!



Na wywar:
1 opakowanie włoszczyzny (kawałek selera, pora, cebula, 2 marchewki, 1 korzeń pietruszki.
3 – 4 gałązki świeżej pietruszki
2 grube plastry wędzonego boczku
2 kiełbaski, przysmażone najpierw na grillowej patelni
4 listki laurowe
½ łyżki ziela angielskiego
½ łyżki kolorowego pieprzu
5 kapeluszy suszonych prawdziwków (można dać inne suszone grzyby)
½ łyżki Vegety
świeżo zmielony pieprz do smaku
sól
3 – 5  ząbków czosnku (ile lubicie)

1 okrągły, najlepiej pełnoziarnisty chlebek na zakwasie. Z grubą, chrupiącą skórką.
10 – 15 przepiórczych jajeczek (oczywiście kurze też będą OK.)

Wyszło mi z tego ok. 1 litra wywaru o przepięknym złotym kolorze ( to te grzyby!). Odcedziłam wywar przez sitko, do właściwego żurku uratowały się tylko kiełbaska i grzybki. Jeżeli lubicie można zostawić boczek czy pokrojoną marchewkę.
Jako że Piotrek nie lubi ziemniaków w zupie – ziemniaków nie dałam :)

Do wywaru dodać zakwas na żurek, wymieszać, zagotować.
Dodać czosnek wyciśnięty przez praskę, dosolić według potrzeby.

Odkroić z chlebka ‘wieczko’, wydrążyć środek palcami. Nie zrobiłam tego celowo zbyt dokładnie – miąższ fantastycznie rozmięka w zupie i fajnie wyjada się go łyżką :)
Resztę miąższu z chleba można podać obok.





Jeść z jednego chleba.
Na zmianę.
Kolektywnie.
Raz po raz wrzucając jajeczko.
Dolewać gorącego żurku. Cudowna uczta!

Smacznego!








13 komentarzy:

  1. Piekny zur!
    Pierwszy raz jestem u Ciebie na blogu, ale na pewno czesto bede zagladac:)
    Wesolego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny sposób podania. Ja też ugotowałam żurek na święta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żurek w chlebie... ahh przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie podany i świetne zdjęcia!Bardzo dziękujemy za dołączenie do Wykrywacza, pozdrawiamy serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny! I na pewno przepyszny :) A jajeczka urocze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. tym postem spelnilas moje niespelnione wielkanocne marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za tak piękne podanie wybaczyłabym, gdyby zakwas był kupowany i za każdym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudnie podany żurek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z tym chlebkiem zamiast talerza :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudowne zdjęcia! taki żurek musiał być piękną i pyszną ozdobą wielkanocnego stołu

    OdpowiedzUsuń
  11. witam sąsiadkę :)
    cudny żurek w pięknych miseczkach :) cudo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!