wtorek, 24 marca 2015

Pudding chia, najłatwiejszy (Chia pudding, the easiest).




W drodze do jednego z klubów fitness w którym pracuję, mijam sklep ze zdrową żywnością. 
A wejdę! - pomyślałam pewnego dnia. Tak też zrobiłam. I przepadłam. 
W kuchennych szafkach pojawiły się kolorowe soczewice, quinoa, suszone owoce i... nasiona szałwii hiszpańskiej czyli rzeczone chia właśnie. Wiosna to dobra pora żeby trochę 'przemeblować' dietę. Tym bardziej że organizm sam się tego domaga! Mam ochotę na lekkie, kolorowe sałatki, ryby, i owoce. I na co mam ochotę jeść i gotować będę. Amen. 

A o chia nie będę się rozpisywać. Pewnie czytaliście już milion razy o fantastycznych właściwościach tej niepozornej roślinki. Jeśli nie, odsyłam Was tutaj - klik, myślę że sama nie zbiorę tych info w sposób bardziej kompetentny. Generalnie cuda na kiju :) Ale faktem jest, że jedząc taki pudding na śniadanko czuję się super :)
Mój, dziś z dwoma rozgniecionymi bananami. 
A na zdjęciach, z marakują, którą ostatnio przypadkiem zupełnie, udało mi się upolować. 
Zostawiam Was z przepisem (?), który łatwiejszy już być nie może, i trudno mi go w ogóle przepisem nazwać. Sama zaś zmykam na trening, później w skały :-))

Smacznego i dobrego, słonecznego dnia! 








Pudding chia. 


2 łyżki nasion chia
1 szklanka mleka *
* (zazwyczaj używam mleka krowiego 3,2%; śmiało możecie je też zastąpić dowolnym mlekiem roślinnym)
1 łyżeczka syropu klonowego / syropu z agawy / cukru
dowolne, ulubione owoce 


Do szklanki lub małego słoiczka wsypujemy nasiona chia, zalewamy mlekiem, dosładzamy do smaku i bardzo starannie mieszamy. 
Wkładamy do lodówki, po 10 minutach wyciągamy, i raz jeszcze mieszamy pudding (jest to  k o n i e c z n e , inaczej nasiona chia skleją się na dnie - osobiście przetestowane :) )
Całość wkładamy do lodówki, najlepiej na całą noc. 
Jemy z ulubionymi owocami (np. rozgnieciony widelcem banan, kilka cząstek pomarańczy,  z mrożonymi owocami, w sezonie owocowym - z czym d...usza zapragnie! )

Smacznego! 








•                 •                •




Chia pudding.



2 tablespoons of chia seeds
1 cup milk *
*(usually use whole milk, You can go ahead and replace it with any vegetable milk)
1 teaspoon maple syrup / agave syrup / brown sugar
favourite fruit


Put the chia seeds into the glass or small jar, pour milk, sweeten to taste and stir well with the fork. 
Set aside and ten stir again after 10 minutes (this is necessary, otherwise the chia seeds will stuck at the bottom - personally tested :))
Put the whole thing in the fridge, to set, preferably overnight. 
Eat chia pudding with your favorite fruits (eg. banana mashed with a fork, a few particles of orange, frozen fruit, seasonal fruit - whatever You want!)


Enjoy!



5 komentarzy:

Dziękuję Wam za odwiedziny i feedback w postaci komentarzy :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie!